Frukostdebatt om filmbranschen 7/11

25 oktober, 2012 - 10:52

Behöver filmbranschen bli mer affärsmässig? Hur skapas en succé?

Den 2 juni 2012 beskrevs Thomas Frostberg i Sydsvenskan en sorglig utveckling, eller brist på utveckling, i den skånska filmbranschen.

I början av september 2012 vann Gabriela Pichlers ”Äta sova dö” Kritikerveckans pris i Venedig och har sedan dess gjort succé på filmfestivaler och bio.

”Äta sova dö” är producerad av Anagram. De har, tillsammans med sina dotterbolag, valt att producera såväl film, TV som olika scenföreställningar. Malmöbaserade Solid Entertainment AB är samproducent till ”Äta sova dö” och de producerar inte bara internationella långfilmer utan även reklamfilm. Bolagen har gjort medvetna strategiska affärsmässiga val för att växa och utvecklas. Vilka vägar finns för att skapa reella värden i bolaget?

Välkomna att diskutera filmbranschens framtid med Jennie Kastberg, Ramberg Advokater, Martin Persson, Anagram och Magnus Paulsson, Solid Entertainment.

Media Evolution och Ramberg Advokater bjuder in till frukostdebatt och diskussion om vilka framgångs- och tillväxtfaktorer som finns för en film och ett filmbolag idag. Hur ser mål och visioner för bolagen ut? Vilka affärsmässiga överväganden görs inför ett projekt?

Vad: Frukostdebatt

Var: Ramberg Advokater, Jungmansgatan 12, Malmö

När: 7 november kl 08:00-10:00. Frukost serveras från 08:00. Debatten startar 08:30.

Anmälan: Anmäl dig här innan den 5:e november. Avanmälan sker till heidi [at] mediaevolution [dot] se.

Frukostmötet genomförs på initiativ av Ramberg Advokater och med uppmuntran från Media Evolution.