Lunchseminarie: Strategier för nya digitala beteenden

11 september, 2013 - 11:30 - 12:30

Tiden användare spenderar online via mobila enheter har sexdubblats sen 2010 och det finns idag över 1 miljard användare av sociala medier. Dagligen tillkommer nya sociala tjänster, riktade till mer eller mindre nischade användargrupper. Dessa nya digitala beteenden måste alla företag och organisationer ta hänsyn till. För att framgångsrikt investera i digitala initiativ krävs både förståelse för det nya och ständigt förändrade digitala landskapet och genomarbetade digitala strategier.

Daniel Chow kommer tala om trender som påverkar den digitala strategin med fokus på hur företag och organisationer bäst kan förstå dessa och dra nytta av dom i sina affärer.Daniel är webbstrateg med lång erfarenhet av digital marknadsföring inom både B2B och B2C.

Pontus Persson kommer utifrån egna erfarenheter att prata om hur man tar fram en digitala strategi som kopplar digitala initiativ och digital närvaro till verksamhetens vision och mål, målgrupper och målgruppernas beteende. Han kommer prata om att bygga lojalitet, att stödja marknads- och säljcyklerna samt vikten av mätbarhet och data. Pontus är webbstrateg har lång erfarenhet av att arbeta i och med digitala marknadsorganisationer,
både strategisk och operativt med digitala leveranser, och fungerar även som rådgivare till marknads- och kommunikationschefer runt digitala strategier.

Efter seminariet bjuder Valtech på lunch.
Detta event är ett samarbete med Valtech_
Välkomna!

Obligatorisk anmälan här: http://www.foocafe.org/event/strategier-foer-nya-digitala-beteenden