Sweatshop no. 2

27 november, 2013 - 13:00 - 28 november, 2013 - 17:00

Alla kreativa utvecklingsprojekt följer ett visst givet mönster. Vi kan inte ta fram en idé eller ett koncept förrän vi har en färdig strategi, vi har ingen strategi förrän vi har hitta en insikt och vi får inte fram någon insikt förrän vi lyckats gräva oss långt ner i den kontext som vi ska arbeta med.
Processen känner ni säkert igen samtidigt förändras den värld och de förutsättningarna vi agerar i snabbt och vi måste hela tiden utveckla vår förmåga att hantera samt anpassa oss för att leverar ett ypperligt resultat.

Syftet med crash coursen Sweatshop är att du i workshopform ska få arbeta med hur du kan vidareutveckla arbetsprocessen i ett kreativt utvecklingsprojekt. Hur kan vi utveckla vår arbetsprocess kopplat till den förändring som vi upplever? Hur kan vi utveckla befintliga eller nya roller? Vad finns det för insikter eller tankar som kan hjälpa oss ta fram nya strategier, taktiska grepp eller operativa handlingar?

Vi kommer arbeta med riktiga case under workshopen där vi kommer utmana er som deltagare på givna arbetssätt och metoder. Ni kommer arbeta med personer från olika discipliner/roller. Erfarenhetsdelning och kunskapsutbyte kommer vara centralt och som deltagare är du med och skapar innehållet. Vi kommer ge plats för dialog och reflektion som ska ge dig konkreta insikter som du kan ta med dig hem och arbeta med. Crash coursen riktar sig till dig som är kreatör, utvecklare, projektledare, strateg eller produktionsledare är nyfiken och vill vidareutveckla givna arbetsprocesser, roller samt har ett brinnande intresse för hur vi arbetar tillsammans.

Sweatshop arrangeras vid två tillfällen (12-13 & 27-28 november 2013) av Media Evolution med inspiration från Jayway/Öredev och special utvecklas och leds av konsultfirmorna PlanB och Amarill.

Sweatshop no.2 anmälan!

Sweatshop är en del av Competence Boost