V.B.A.W med Neumeister

31 januari, 2014 - 16:00 - 21:00

Kom och dansa ut januari med oss den 31/1. Månadens tema är Strategisk Design och passande nog är det den strategiska designbyrån Neumeister som står värd för denna, januaris sista, V.B.A.W.

Eftermiddagen inleds kl. 16.00 med en föreläsning med Neumeisters Peter Neumeister (VD & grundare) & Tobias Røder (kreativ chef). Tillsammans bjuder de på en spännande timme kring ämnen som SEX, LUST & SMÄRTA. Efter föreläsningen fortsätter kvällen med Världens Bästa After Work och tillsammans med Neumeister-gänget kommer vi att göra vårt yttersta för att din helg ska få bästa möjliga start. Det blir alltså musik, öl och gott snack i vanlig ordning.

När Neumeister talar om strategisk design ligger fokus alltid på en kreativ tolkning av en strategi snarare än objektivt tyckande om färg och form. Poängen ligger i att diskutera lösningar på problem för det specifika varumärket snarare än olika designstilar.

”Design is thinking made visual” – Saul Bass

Vi har den stora äran att presentera Solander denna kväll. Med en alldeles nysläppt skiva kommer de direkt från Södra Teatern i Stockholm till Media Evolution City för att göra ett kort intimt set runt 18-tiden för gästerna på VBAW. Just nu är de på väg att resa mot USA och SXSW om allt går vägen på Indiegogo - vi har tänkt hjälpa dem med sin crowdfunding och tar av hatten för en slant eller två, så glöm inte att cash is king.
"José González-reminiscent folk-pop songwriting couched in expansive, gorgeously conceived soundscapes out of the Sigur Rós playbook." - Stereogum, 21 januari 2014.

Vad: Världens Bästa After Work
När: Fredagen den 31/1 kl. 17.00. (Föreläsningen börjar kl. 16.00.)
Var: Media Evolution City, Stora Varvsgatan 6A, Malmö
Anmälan: På vårt Facebook-event
Dryck: Ja
Mat: Mumsiga burgare finns att köpa på plats! För 120kr får du både öl/vin & burgare. Bara burgare köper du för 90kr. Vegetariskt alternativ finns.

Varmt välkomna!

Neumeister öppnade sitt malmökontor för drygt ett år sedan. Anledningen var att öka närvaron för byråns skånska kunder och även öppna dörren till potentiella uppdragsgivare på andra sidan sundet. Det senaste året har byrån vunnit förtroende av kunder som Finax, Koenigsegg, Cloetta och Gunnarshögs Gård.