Media Talks AdWords from good to great!

14 maj, 2014 - 11:30 - 13:00

Media Talks är både en fysisk och onlineprojekt för att höja kompetens och inspirera andra inom samhället och den Svenska näringen. Ämnen som vi kommer rikta oss på är allt inom ”Media och kommunikation”… som Internet, tryck, bild, video, kommunikation, sociala medier, marknadsföring och entreprenörskap.

Vi börjar alltid med en presentation på ett aktuellt ämne för sedan äta en gemensam lunch.

Presentation
Allt fler lägger allt större del av sin marknadsbudget på digitala kanaler (SoDAReport, mars 2013). I de digitala kanalerna finns det en möjlighet att mäta och utvärdera resultat på ett nytt sätt. Marknadsföring via digitala kanaler har också ett antal nya förutsättningar. Adwords används av många som en av de viktigaste annonseringskanalerna online, men hur kan du gå från att använda AdWords till att behärska det som de större företagen? Erik Björner, PPC specialist på Resultify om medieköp online. Att styra dem efter användarnas beteenden och att använda data från flera källor. Erik delar med sig av arbetssätt och cases samt modell för det digitala ekosystemet.

Vad: Media Talks
När: 14 maj kl 11:30 - 13
Var: Media Evolution City
Läs mer och anmäl dig här: http://www.foocafe.org/event/adwords-from-good-to-great