Open Agency: Malmö Media Briefing

26 november, 2014 - 08:30 - 10:00

Ämne: Trender, konsumentkultur och varumärken.
Inledningstalare: Johan Anselmsson.

Det handlar om människor, teknik och kultur. Open Agency är till för att ansluta, lära och ge tillbaka. Det är några av grundstenarna när vi lanserar Open Agency med fyra trendspaningar: "Malmö Media Briefing” på Media Evolution City. Varje briefing inleds med 15 min spaning som övergår i ett öppet samtal mellan deltagarna.

Idén är baserad på insikten att vi lever in en samtid som ändrar sig så exceptionellt snabbt att ingen kan hinna med sig själv.

Vi är superglada att få presentera Johan Anselmsson, docent och varumärkesforskare vid Lunds Universitet. Johan inleder Open Agency med en trendspaning kring konsumentkultur och varumärken. Sen är det dags för deltagarna att samtala om Malmö, vad som trendar här - knutet till varumärken, mat, kultur och hur vi konsumerar.

Open Agency går ut på att träffas, lära och dela insikter och observationer om aktuella händelser och tankemönster som påverkar vår omvärldsuppfattning. Konceptet är inspirerat från New York, Sparks & Honey

Till varje briefing bjuder vi in verksamma inom media, kommunikation, marknadsföring, samhällsutveckling, innovation, näringsliv och kultur. Vi kommer hålla det enkelt, vi vill underlätta för samtal och möten över gränserna.

Malmö Media Briefing ansöker om att ingå i Sparks & Honey's globala Scout Programme för att utbyta on-the-ground local intelligence, insikter och sense-check.

Om du inte fått en personlig inbjudan till Open Agency, inboxa en intresseanmälan till info [at] mediaevolution [dot] se

Vad: Malmö Media Briefing
Ämne: 12 november: Kultur, konsumentkultur och varumärken
Ämne: 19 november: Global utveckling och hållbara ekonomier
Ämne: 26 november: Trender, konsumentkultur och varumärken

Var & tid: Media Evolution City kl 8:30-10