Open Agency: Film for Fans, Makers and Brands

25 februari, 2015 - 08:15 - 10:00

Open Agency syftar till att träffas, lära och dela insikter och observationer om aktuella trender, händelser och tankemönster som påverkar vår omvärldsuppfattning och dagliga val.

Det är några av grundstenarna när vi lanserar Open Agency med trendspaningar på Media Evolution City. Varje briefing inleds med 15 min spaning som övergår i ett öppet samtal mellan deltagarna. Konceptet är inspirerat från New York, Sparks & Honey

Denna morgon välkomnar vi Johan Widerholm, digital strateg på SVT. Han öppnar Open Agency om Film for Fans, Makers and Brands.

Allt fler bilder i kommunikation och reklamkampanjer är rörlig bild. Men hur arbetar vi idag med mediet. Hur passar det in i kampanjer. Vem är producent, publik och plattform. Och berörs vi av reklamfilmer som tidigare. Inbjudna deltagare trendspanar kring nya gränssnitt för digital kommunikation, bild och budskap.

Johan siar i Internetworld om hur 2015 blir.

Till varje briefing bjuder vi in verksamma inom media, kommunikation, marknadsföring och digital utveckling tillsammans med representanter från samhällsutveckling, innovation, näringsliv och kultur. Vi kommer hålla det enkelt, vi vill underlätta för samtal och möten över gränserna.

Vad: Open Agency
Ämne: 25 februari: Film - Film for Fans, Makers and Brands
Ämne: 25 mars: Urban Development
Ämne:29 april: Rethinking Communication - Mångfald och Integration
Ämne: 27 maj: Games
Var & tid: Media Evolution City kl 8:15 -10:00

Anmäl dig här!