Lunchföreläsning "Storytelling"

3 mars, 2015 - 12:15 - 13:00

I kriget om uppmärksamhet av ditt varumärke är berättelsen det enda vapnet du behöver.

4 av 5 svenskar ogillar reklam, konstaterar Sveriges annonsörer. Ändå blir vi dagligen översköljda av billiga tricks och ihåliga budskap. Motsatsen stavas storytelling. Det är att bli lyssnad på när du viskar. Konsten att bli inbjuden. Och återberättad.

När ditt varumärke har en tydlig identitet har du en berättelse som slår an en ton hos människor. Den ska du vara rädd om och våga bygga vidare på. Från bolag som Ikea, Apple, Mary Kay och Disney till organisationer som Nasa och Världsbanken - alla använder storytelling som ett verktyg för ledarskap och kommunikation.

Anders Hallberg är storyteller och art director på Actionform, han besöker Mindpark för att berätta om metoden och ge dig tips på hur du kan använda storytelling för att lära dig hitta och kommunicera ditt varumärkes unika berättelse.

Välkommen att ta plats i Trappan den 3 mars!