
Seminarium & workshop: Digital strategi: varför, vad & hur?
Från årsskiftet kommer alla kulturorganisationer som söker verksamhetsbidrag från Kultur Skåne, behöva ha en digital strategi. Men vad kan en digital strategi innehålla, och innebära? Vilken skillnad kan den göra för verksamheten? Och varför är den viktig?
Under hösten bjuder Kultur Skåne tillsammans med Media Evolution in till möten mellan den kulturella sektorn och de digitala branscherna.
Seminarium och workshop
Den 7 oktober bjuder vi nu in till möte med fokus på hur innehållet kulturen producerar kan bli er bästa tillgång för meningsfull digital kommunikation.
Föreläsning: Den digitala utvecklingen och din strategi.
Natalia Brynte, senior strateg på Matter, ger grunderna till vad det digitala skiftet i samhället handlar om och vad det innebär för möjligheter för din verksamhet. Ni får med er konkreta råd för att lägga en digital strategi och får koll på vilka komponenter som kan ingå.
Workshop:
I mindre grupper möter ni några av de digitala kompetenser som arbetar strategiskt med just innehåll, i ett samtal utifrån kulturorganisationernas behov och frågeställningar.
PRAKTIKALITETER
Vad: Seminarium och workshop om digitala strategier, med fokus på innehållsmarknadsföring/content marketing
När: 7/10 kl 9-12
Var: Media Evolution City, Multirummet
För vem: För dig som jobbar inom kultursektorn, som vill lära mer om vad det digitala skiftet innebär och hur du kan arbeta strategiskt med innehållsmarknadsföring.
Det här bidrar du med: Dina tankar och frågor runt möjligheter och utmaningar för hur din organisation kan dra nytta av en digital strategi med fokus på innehåll.
Det här tar du med dig: Nya kunskap och insikter samt nya kontakter; grunder för att gå vidare och skapa en bra digital strategi.
Anmälan: Ja, anmäl dig här!
Frågor? Hör av dig till Emma Estborn (emma [at] mediaevolution [dot] se 0733-922080)
Välkommen!