Digitala strategier för kulturen

3 november, 2015 - 13:00 - 16:00

Från årsskiftet kommer alla kulturorganisationer som söker verksamhetsbidrag från Region Skåne, behöva ha en digital strategi. Men vad kan en digital strategi innehålla, och innebära? Vilken skillnad kan den göra för verksamheten? Och varför är den viktig?

Under hösten bjuder Kultur Skåne tillsammans med Media Evolution in till möten mellan den kulturella sektorn och de digitala branscherna.

Seminarium och workshop
Den 3 november sätter vi fokus på hur den data som kulturen har, kan bli er bästa tillgång för att skapa nya lösningar.

Föreläsning: Den digitala utvecklingen och din strategi.
Jens Grip, vd på Odd Hill, ger grunderna till vad det digitala skiftet i samhället handlar om och vad det innebär för möjligheter för din verksamhet. Ni får med er konkreta råd för att lägga en digital strategi, med fokus på vad som är möjligt att utveckla utifrån existerande data.
Workshop:
I mindre grupper möter ni några av de digitala kompetenser som arbetar strategiskt med just data, i ett samtal utifrån kulturorganisationernas behov och frågeställningar.

PRAKTIKALITETER
Vad: Seminarium och workshop om digitala strategier, med fokus på data,
När: 3/11 kl 13-16
Var: Media Evolution City, Multirummet
För vem: För dig som jobbar inom kultursektorn, som vill lära mer om vad det digitala skiftet innebär och hur du kan arbeta strategiskt med data.
Det här bidrar du med: Dina tankar och frågor runt möjligheter och utmaningar för hur din organisation kan dra nytta av en digital strategi med fokus på innehåll.

Frågor? Hör av dig till Emma Estborn (emma [at] mediaevolution [dot] se / 0733-922080)
Anmälan: Ja! Anmäl dig här innan 1 november.