How can the packaging industry connect with consumers?

17 november, 2015 - 14:30 - 17:00

Inte sedan den industriella revolutionen har vi stått inför en liknande teknologisk förändring som den digitala tidsålderns intåg innebär. Den har fört med sig fantastiska möjligheter som möjliggör utveckling av nya material, nya försäljningskanaler, smartare förpackningar men också kraftigt förändrade konsumentbeteenden.

Dagens konsumenter blir allt mer värdedrivna och söker hållbara (bra för mig och planeten) och äkta produkter och tjänster. De ställer även högre krav på en mer underhållande och förenklad shopping upplevelse. Genom sociala medier sprider man rekommendationer och delar sina shoppingupplevelser. Många konsumenter vill konsumera smartare med mindre avfall och öka återvinning. De förväntar sig nästan att varumärkesägarna ska hjälpa dem konsumera smartare.

Missa inte detta tillfälle att uppdatera dig kring ämnet och nätverka med hela värdekedjan. Vi ser fram emot att träffa dig.

17: e november 2015 / 14:30 - 17:00 | Media Evolution City, Malmö
Läs mer och boka din plats här!

Peter Hakestam - Zenit Design
Förpackningen har gått från att vara en produktbehållare till att bli en kundupplevelse. Zenit ska prata om designens roll i att skapa förpackningar för framtiden.

Jonas Lundin - Design Tänkare
Genom metodisk designresearch , vilka är trenderna idag, vilka kan vi förvänta oss vara relevanta, hur kan vi läsa dagens trender för att möta morgondagens behov.

Richard Evans - Stora Enso
Hur får vi varumärkesupplevelsen från butik att flytta hem till konsumenten? Många nya möjligheter och stora förändringar för retailers.