Septembertema: CHALLENGES WITH CHANNELS

1 september, 2016 - 00:00 - 30 september, 2016 - 00:00

Dagens medielandskap är en rätt komplex sak. Kanaler, innehåll, plattformar och verktyg utvecklas i rask takt. De sociala plattformarna slåss om att få videotrafik och dessutom blir antalet sociala medier man “måste” finnas på fler och fler. Med livesändningar och snapchats är det lättare än någonsin att hänga med i realtid. Och vart du än vänder dig ses drösvis med VR-headsets och artificiell intelligens.

Så vilket innehåll passar egentligen bäst var? Jobbet lär blir svårare för såväl marknadsavdelningar som för byråer. Men däremot blir konsumenten den stora vinnaren som bara får ta del av bättre, rikare och häftigare innehåll. Häng på i septembers månadstema och orientera dig bland möjligheter och utmaningar.

Här beskriver Hanna Larsson (SVT) en artikel framgångsrecept i sociala medier. och passa gärna på att lyssna på hennes tal från The Conference 2015 om "Online harassment in public broadcasting".

Aktiviteter på månadstemat

- Världens bästa morgon om utmaningar med digitala kanaler

- Världens Bästa Morgon med APSIS: "“Don’t Build on Rented Land!”

Premiär för vårt nya koncept SALONG, med Creative Peoples, Molly Communication och IKEA Creative Hub

Alla våra månadsteman för 2016 hittar du här