Hur kan du identifiera och arbeta med dina viktigaste influencers? Med Mynewsdesk

25 november, 2016 - 08:30 - 10:00

Influencer marketing är egentligen inget nytt fenomen, det handlar främst om att identifiera de personer som besitter förmågan att inspirera andra och har ett nätverk som du kan dra nytta av för att nå en specifik målgrupp.
Dagens mest inflytelserika influencers är ofta sociala medier-kändisar med hundratusentals följare på plattformar som Instagram, YouTube eller LinkedIn. Men det är inte bara de största som kan göra skillnad för ett varumärke, ibland är det bättre att hitta de som är mindre kända, men som har en engagerad följarskara. Vilka influencers väljer ett företag som säljer kontorsinventarier eller it-tjänster, och som inte riktar sig till den stora massan? Under morgonen kommer Natalia Brynte fokusera på hur du som marknadsförare kan identifiera, kontakta och använda Influencer marketing anpassat för din verksamhet.

Vi har även bjudit in en av våra kunder, Sofie Cismas från Smartphoto, för att berätta hur de arbetar med bloggare och vilka lärdomar de har fått med sig på vägen. I många fall har det gett bra resultat och varit helt avgörande för tillväxten på deras sociala kanaler.

Natalia Brynte är grundare av byrån Futency och har lång erfarenhet att jobba med varumärkens digitala kanaler, både strategiskt och operativt.

Vi bjuder på frukost från 08.30. Seminariet börjar 09.00 och varar en timme. Varmt välkommen!
Seminariet är kostnadsfritt och anmälan är bindande.

Anmälan sker här!