HÅLLBARHETSRAPPORTEN – HYLLVÄRMARE ELLER VIRAL SUCCÉ? med 2050

27 april, 2017 - 08:00 - 09:30

Hur många hållbarhetsrapporter läser du? Och vem läser din? Det är hållbarhetsrapporteringssäsong. En ny lag gör det obligatoriskt för omkring 1600 svenska bolag att rapportera icke-finansiella data, med start från innevarande verksamhetsår. Men det är många fler som nu börjar rapportera. Men varför? Och för vem? Vi ser på hur man lyfter hållbarhetsrapporten från hyllvärmare till hjärtat i en affärsdrivande kommunikation och content för sociala medier.

Program:
8.00-8.25 Frukost serveras vid ståborden utanför Mediaskogen

8.25-8.30 2050 hälsar välkomna

8.30-8.40 Finns det affärsvärde i att hållbarhetsrapportera? Markus Ekelund, VD, 2050

8.40-9.00 Hållbarhetsrapporten som content. Lina Wiles, 2050, Fil Dr, fd miljöchef Tetra Pak

9.00-9.10 Kommentar från Nathalie Lameri, VD, Creative Peoples

9.10-9.25 ’Tjatter på berget’ – frågestund och diskussion

9.25-9.30 2050 sammanfattar

Detta miniseminarium ingår i en serie som 2050 anordnar under våren.
Arenan, hittar du på Media Evolution City, Stora Varvsgatan 6a inne i Medieskogen.

Anmälan senast den 24 april till lina [dot] wiles [at] 2050 [dot] se - först till kvarn!