Digitaliseringen av banktjänster ett prioriterat område

24 mars, 2014 - 17:30

Swedbank och Media Evolution har signerat ett omfångsrikt premiummedlemskap. Swedbank ser samarbetet som en möjlighet att arbeta och samverka i nätverk på ett nytt och spännande sätt.

Genom samarbetet väljer Swedbank att ge mediebranscherna ytterligare fokus och kunderna sätts i centrum.

”Vi vill möta våra kunder i deras egen miljö, vara med och förstå utvecklingen och kundernas vardag”, säger Alexander Klein, kontorschef på Swedbank Malmö City, och en av initiativtagarna till samarbetet. ”Dessutom är digitaliseringen av banktjänster ett prioriterat område för oss och vi vill finnas nära de företag som arbetar med den här utvecklingen i sin vardag och på det sättet förstå både kundernas behov och vilka möjligheter som finns på ett helt annat sätt”.

Mediebranscherna inspirerar
Swedbank tar samarbetet ett steg längre genom att flytta in i vårt hus Media Evolution City.

För att traditionella organisationer ska kunna överleva i den digitala utvecklingen är det viktigt att vara där den digitala kompetensen finns. Swedbank betonar därför vikten av att finnas på plats för att se hur företagen i huset arbetar och förstärker sin närvaro med en fast plats i Medieskogen i huset.

Samtidigt får våra medlemsföretag en unik möjlighet att snabbt få svar på frågor och hjälp med företagsutveckling och andra frågor där banken är en tillgång.

Swedbank kommer att vara på plats på Media Evolution City tisdagar och torsdagar.