Eurotransmedia bjuder in till B2B träff i Paris!

13 november, 2015 - 18:02

Skaffa nya samarbetspartners i Paris?

Den 18 mars 2016 kommer företag som arbetar inom transmediala-yrken från runt om i Europa samlas i Paris för att utbyta kunskap och hitta nya möjliga samarbeten.

I och med projektet Eurotransmedia som Media Evolution varit del av under de gångna åren har vi en möjlighet att få vara där och pitcha våra företag inom branschen och vi hoppas att du vill följa med.

Tidigare har denna händelse i Paris reserverats till klustret Le Pole medlemmar, men nu vill dom bygga nya broar och samarbeten mellan de andra kluster som har medverkat i Eurotransmedia och bjuda in företagen från deras nätverk att medverkar för att skapa nya relationer mellan länder och branscher.

En presentation av de viktigaste resultaten av Eurotransmedia projektet kommer att p tas upp under evenemanget och de varje företag, forskningslabb och institutioner som hjälpt våra franska partners under projektet kommer att bjudas in.

Detta är ett förträffligt tillfälle att utveckla europeiska partnerskap och utöka din marknad. Du kommer att få möjlighet att pitcha din verksamhet, träffa franska transmedia-startups och har B2B möten med Le Pole media och Cap Digitals medlemmar.

Läs mera om Eurotransmedia projektet!

Pole Media B2B dag – skriv upp dig här, nu!

Några av företagen ni kan träffa är …
Movinmotion http://www.movinmotion.com/
Gamific - http://www.gamific.tv/
IMAGINE http://www.imagine.ac/en/index.html
Eaux Vives Productions http://www.eauxvivesproductions.com/
Touscoprod http://www.touscoprod.com/en/page/help

Internationaliserings checker kan hjälpa dig komma till (tex) Paris!

För at finansiera del av ditt internationaliserings arbete så som resor till Paris för att träffa nya samarbetspartners så kan ni söka internationaliserings checkar! Gör det nu, pengarna ska vara slut om ett år, så börja använd dem idag!

Skånska småföretag kan söka stöd, så kallade checkar, för internationalisering. Man kan få upp till 250 000 kronor för att förbereda och genomföra en satsning på en för företaget ny marknad utanför Sverige.
Läs mer om hur du ansöker om pengarna här!