ADDA+ Musikhjälpen och deras transmediastrategier

21 januari, 2013 - 19:00 - 21:00

Cajsa Lindberg, ansvarig projektledare på Musikhjälpen, berättar om hur de använder transmedia för att nå ut i flera olika kanaler för att nå så många olika typer av publik som möjligt.

Musikhjälpen ser att en stor del i att de kraftigt har ökat storleken på bidragen som kommer in till Musikhjälpen är att de medvetet har börjat använda flera olika plattformar och har uttalade strategier för hur de gör det. Sen de började med denna mycket mer medvetna strategi har givandet gått upp markant. Musikhjälpen har för 2012 slagit alla tidigare rekord då man lyckades samla in över 23 miljoner till kampen för att barn i slummen ska få tillgång till rent vatten.

Var: Inkonst, Bergsgatan 29, Malmö
När: 21 januari kl. 19.00

Anmäl dig till eventet innan 17 januari:
http://kulturkraftsyd.se/c33-adda-musikhjalpen-och-deras-transmediastrat...

Vad är ADDA+
Detta är den första träffen i en serie som går under namnet ADDA+, ADDA står för: Analog Drinks for Digital Addicts, och plustecknet står för att vi adderar träffen med ett djupare innehåll, tex en föreläsning eller en intressant person som berättar något om sin verksamhet.
Meningen är att ADDA+ skall vara dels en mötesplats för intresserade och ett sätt att fördjupa sin kunskap kring olika fenomen inom främst media och rörlig media.

Denna aktivitet genomförs inom samarbetet Transmedia Boost, ett samarbete mellan KulturKraft Syd och BoostHbg i syfte att tydliggöra och stärka kompetensen inom transmedia och crossmedia.
För mer information gå in på: http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=3946