Seminarium: Så lyckas du med e-handel i Tyskland

29 mars, 2017 - 08:30 - 13:00

Tyskland är tredje största e-handelslandet i världen sett till omsättning. Av Europas online-handel står Tyskland för 25 procent av försäljningen. Drygt en euro av 10 omsätts idag online. Tyskland tillhör även de svenska e-handlarnas största utlandsmarknader och optimismen är stor i att utvecklingen kommer att fortsätta peka uppåt.

Men för att lyckas på den tyska e-handelsmarknaden krävs goda förberedelser då det finns många fallgropar att ta hänsyn till. Svenska företag som förbereder sig väl på den krävande tyska kunden har goda chanser att ta del av den ökande e-handelsförsäljningen i landet. Ta del av tips, råd och skapa värdefulla kontakter!

För vem:
Denna heldag riktar sig till dig som planerar att börja sälja produkter och tjänster på den tyska e-handelsmarknaden. Den vänder sig även till företag som redan är verksamma i Tyskland men vill lyckas bättre. Målet är att ge kunskaper i vad som gäller för den tyska marknaden oavsett om ditt företag är verksamt inom B2C eller B2B.

Innehåll:
- Hur fungerar den tyska konsumenten?
- Hur skapar jag lojalitet hos den tyske kunden?
- Vilken kommunikation ska jag välja för den tyska marknaden?
- Vilka kulturella skillnader måste jag ta hänsyn till?
- Vad gäller juridiskt och skattemässigt?
- Märkning och förpackningskrav
- Så lyckades vi - ta del av råd, tips och inspiration

När: 29 mars 2017, kl. 8.30 - 13.00
Var: Hos Ideon, Mobile Heights Center Mobilvägen 10, Lund
Anmälan:Här!

Hela programmet hittar du här.

Övrigt
Deltagaravgift 650 kronor för medlemmar i Tysk-Svenska Handelskammaren och företag som är knutna till Ideon och våra övriga *samarbetspartner. Övriga betalar 950 kronor. Moms tillkommer. Vid avbokning fem dagar före seminariet eller senare debiteras hela beloppet, men platsen kan överlåtas. Frukost och lunch ingår i priset. Antalet platser är begränsat.

*E-commerce Park, Helsingborg, Media Evolution, Malmö, NetPort Science Park, Karlshamn